Detta tillgänglighetsutlåtande gäller Partnerskapsplattformen, samarbetsplattformen för integration och mottagning av flyktingar.
Partnerskapsplattformen är en extranät-webbtjänst som tillhandahålls av arbets- och näringsministeriet. Arbets- och näringsministeriets enheten för arbetskraftsinvandring och integrationansvarar för innehållet i tjänsten. Partnerskapsplattformen publicerades den 30 november 2021.
Tillgänglighetsutlåtandet uppdaterades den 19 februari 2025.
Partnerskapsplattformen uppfyller delvis tillgänglighetskriterierna
Tjänsten omfattas av lagen om tillhandahållande av digitala tjänster, enligt vilken offentliga webbplatser ska vara tillgängliga. Webbplatsen ska uppfylla tillgänglighetskriterierna enligt nivå A och AA i Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.1.
Innehåll som inte omfattas av lagstiftningen
På Partnerskapsplattformen finns innehåll som inte omfattas av kraven i lagstiftningen. Sådant innehåll är
- innehåll som utomstående aktörer har publicerat i tjänsten och som inte har producerats och som inte finansieras eller övervakas av tjänsteleverantören
- filer som har publicerats före den 23 september 2018
- video- eller ljudinspelningar som har publicerats före den 23 september 2020.
Webbtjänsten har även innehåll som hämtats från andra system. Bristerna i tillgängligheten uppstår i det ursprungliga systemet.
Upptäckte du en tillgänglighetsbrist på Partnerskapsplattformen?
Uppmärksamma oss om tillgänglighetsbristen på Partnerskapsplattformen så ska vi göra vårt bästa för att åtgärda bristen.
Om innehållet du behöver inte är tillgängligt, kontakta oss så att vi kan komma överens om att leverera informationen i ett tillgängligt format.
Du kan kontakta oss per e-port på adressen [email protected] eller via webblanketten i integration.fi.
Ge tillgänglighetsrespons med denna webblankett
Transport- och kommunikationsverket Traficom övervakar att kraven på tillgänglighet uppfylls
Om du märker brister i tillgängligheten på Partnerskapsplattformen, ber vi dig först kontakta oss, dvs. webbplatsadministratören. Det kan ta upp till 14 dagar innan du får ett svar.
Ge tillgänglighetsrespons med denna webblankett
Om du inte är nöjd med svaret eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du göra en anmälan hos Regionförvaltningsverket i Södra Finland. På regionförvaltningsverkets webbplats finns noggranna anvisningar om hur du kan göra anmälan och hur ärendet behandlas.
Lämna respons på bristande tillgänglighet till Transport- och kommunikationsverket Traficom
Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter
Transport- och kommunikationsverket Traficom
Enheten för tillsyn över digital tillgänglighet
[email protected]
telefonnummer växeln 029 534 500
Vi utvecklar tillgängligheten på Partnerskapsplattformen
Vi observerar själv tjänstens tillgänglighet bland annat med tilläggsprogram. Vi åtgärdar kontinuerligt tillgänglighetsbrister som konstaterats i tjänsten.